Tuesday, February 26, 2013

De weg kwijt?


Sommigen weten al heel vroeg voor zichzelf te beslissen en zijn heel goed in staat de weg te bewandelen die ze al lang geleden op de Tom Tom in hun hoofd hebben gevonden. Bij sommigen is de Tom Tom een beetje traag van begrip en die gene weet pas op later leeftijd wat hij wil. Weer bij anderen heeft de Tom Tom geen richtingsgevoel want die kiezen iedere keer een andere richting. Dat zijn vaak de meest veelzijdige mensen. Weer bij anderen is de Tom Tom nooit ge-update, zij blijven jaren lang de zelfde weg bewandelen.

Mijn Tom Tom geeft altijd duidelijk een richting aan, hij wil alleen maar één ding, iedere keer een nieuwe weg. Steeds verder komen, de uitdaging aan gaan en iets nieuws beginnen vindt hij heel leuk. Daardoor ben ik constant in beweging. Nieuwe dingen ontdekken, creeëren en een andere toon aanslaan binnen een gebied. Dat hoort bij mij.

En soms is het heel erg lekker om op de automatische piloot te gaan. De Tom Tom die je zachtjes influisterd welke kant je op moet gaan en ondertussen doe je gewoon de de dingen die je moet doen. Even op dezelfde weg blijven en maar zien wanneer er zich een nieuwe weg aandoet. En als dat gebeurd? Dan weet ik zeker dat mijn Tom Tom hem wel weet te vinden. Want tot nu toe heeft hij altijd nog de juiste weg gevonden, maar nog nooit de eindbestemming bereikt. Gelukkig niet, want daardoor hoef ik nooit stil te staan.


No comments: