Wednesday, May 1, 2013

Stuiterballen

Op weg van en naar de stad kom ik altijd langs een stuiterballen automaat. Zo eentje met stuiterballen en verrassings eieren. Altijd doet mij dat herinneren aan vroeger, als kind was ik er helemaal dol op. Iedere keer weer een verrassing wat er uit komt. Nu, bijna 20 jaar later, kom ik ze op mijn weg nog iedere keer weer tegen. Vandaag kon ik de verleiding niet weerstaan. Onder uit mijn zak viste ik een muntje en draaide. En dan dat prachtige geluid tegen het klepje. Wat zou het zijn? Ik bedenk mij met het geluid van het vallen van de verrassing, dat het net is als in het leven. Je investeert ergens in, maar je weet nooit wat er voor terug komt. En soms is dat gene wat komt, een verrassing, iets fijns, soms een teleurstelling. Maar niets is voor niets..... Met een glimlach haal ik er een prachtig fel gekleurde stuiterbal uit. Een goede ruil voor mijn muntje van 20 cent.



No comments: